Editoriale & Analize
- Detalii
- Editoriale & Analize
Scriu aceste rânduri nu ca un manifest, ci ca o confesiune. Am obosit de “pseudo-reclamații”, de neînțelegeri, de neîncrederea care pare să se instaleze între noi, medicii dar și între medici și cei pe care încercăm să-i ajutăm: pacienții. Dar încă mai cred în ceva ce nu poate fi trecut într-un formular: în datoria morală față de viață și colegialitate!
- Detalii
- Dr Cristi Matura
- Detalii
- Editoriale & Analize
Sper sa nu fiu interpretat greșit cum adesea in zilele noastre se întâmplă:
Iubesc ceea ce fac. Iubesc medicina, iubesc pacienții și iubesc oamenii care ne privesc cu recunoștință când le redăm speranța. Dar partea cu „a deține o afacere”? Uneori simt că sting incendii fără oprire, în loc să fac ceea ce m-a adus pe pozitia de astăzi: să fiu medic.
Uneori, să deții un cabinet veterinar este, pur și simplu, obositor.
- Detalii
- Dr Cristi Matura
- Detalii
- Editoriale & Analize
Un anunț pe Facebook vă poate costa mai mult decât datoriile neplătite și nu obțineți nimic. Dar marketingul de criză și tactici de gherilă pot să fie de succes.
În ultimele săptămâni, frustrarea în rândul medicilor veterinari a atins un punct critic. Este absolut corect. Confruntați cu întârzieri sistemice la plată din partea autorităților, mulți colegi simt nevoia legitimă de a acționa. Primul impuls, firesc în era digitală, este să comunice transparent cu clienții și colegii pe rețelele de socializare, anunțând o posibilă suspendare a activității contractuale ca formă de protest. Și acest fapt este de asemenea corect.
- Detalii
- Vieru Iulian
- Detalii
- Editoriale & Analize
În ultimii ani, am devenit cu toții martorii unei transformări subtile, dar profunde, a relației dintre medicul veterinar și client. Odată bazată aproape exclusiv pe încredere și autoritate profesională, această interacțiune a devenit din ce în ce mai supusă evaluărilor juridice. Cazurile în care proprietarii de animale apelează la avocați, formulează plângeri oficiale sau încearcă să demonstreze o culpă medicală sunt tot mai frecvente și mai vizibile, amplificate adesea de rețelele de socializare. În acest context, vechea practică de a ne baza pe un formular de consimțământ standardizat, redactat superficial și adesea preluat „copy-paste”, nu doar că nu mai oferă protecție reală, ci creează o iluzie periculoasă de siguranță. Nu este o noutate că în instanță nu contează doar consimțământul semnat, ci întregul proces medical și managerial care l-a precedat și urmat.
- Detalii
- Iulian Vieru
- Detalii
- Editoriale & Analize
- Detalii
- Iulia Cretu
Noutați Medicale Generale
-
Ce trebuie și ce nu trebuie să puneți în sau pe o rană
- Monica Nita
Obiectivul principal al curățării plăgiloreste de a îndepărta țesutul necrotic și alte fragmente de...
-
Îngrijirea adaptată culturii: îmbunătățirea încrederii în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Un nou articol publicat de Sohaila Jafarian în Clinical Veterinary Small Medicine evidențiază...
-
Recunoașterea efectului placebo în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Atunci când un câine participant la un studiu clinic privind un supliment pentru sănătatea...
Noutăți Medicale PET
-
Particularități de anatomie și fiziologie dentară la iepurele european
- Echipa Veterinarul.Ro
Iepurele (Oryctolagus cuniculus) este un adevărat ierbivor. Dieta naturală a iepurelui constă în...
-
Aspecte histopatologice în fibrosarcom
- Iulia Milin
Fibrosarcomul face parte din categoria tumorilor cavității bucale. Este o tumoare canceroasă derivată...
-
Extracția dentiției temporare la câine
- Echipa Veterinarul.Ro
Majoritatea animalelor domestice prezintă două seturi de dentiție și anume dentiția temporară...
Noutăți Articole Specializate Business
Notificarea ANAF privind facturile netransmise în termen prin e-Factura: a fost introdus Formularul 800
- Iulia Cretu
Tranziția de la Revisal la Reges-Online: termen-limită – sfârșitul lunii septembrie
- Iulia Cretu
Concurența neloială în medicina veterinară: cum vă protejați clinica de deturnarea clientelei
- Iulian Vieru
De la autoritate la colaborare - Reconfigurarea relației veterinar-client în era digitală
- Madalina Toma